Thursday, January 26, 2012

bff

salam...
actually dah lame nk tulis entry pasal bff ni but bile nk wat je mood mesti xde...huhu.. idea ni dtg mase aku and housemate aku lepak2 depan tb konon2 nak study tapi hampeh leka borak...tup2 kuarlah cite pasal bff... so kitorg mendefinisikanlah ape sbnarnye bff pade pandangan kitorg.. so bagi aku bff itu adalah somoene yg akan bersame2 dgn kite dalam keadaan ape sekalipon xkirelah susah atau senang atau panas atau sejuk...huhu...mase kitorg dok cite2 tu, both housemate aku xde bff yg tegar, maksudnye kekal bersame dari dulu mase kecik2 hingga dah besar pnjg ni..hehe..but aku senyum je sbb terus terigt kat all my darling yg sentiase bersame aku saat susah dan senang :D dan biler aku cerite kat mereka, mereka sgt teruja sbb xpnah ade kwn dari skolah rendah hingga peringkat universiti yg betol2 rapat...

so lets start with my story~ ermm, org2 yg aku maksudkan tu adelah dila, sha dan nadiah <3 and yg betol2 aku terigt mase dok cite2 tu ialah si kecik manis come lote adilah :D sha and nadiah xmo jelous ae sbb aku bek ngn dila dulu baru ar bek ngn korg...haha.. dgn dila ni kwn dah lame since skolah rendah lagi, tapi jadi betol2 rapat mase form two until skrg...huhu...mase skolah dulu kemane je mesti dgn dia sampai cikgu2 pon knal kami sbb selalu je bersame, bkn kat skolah je kat luar pon same :D mase form5 dulu, adalah episod duka kami sbb seigt aku time tu lah kami banyak sgt menangis sbb cinta monyet yg kecundang...haha...klakar giler kalo igt, dtg skolah pagi2 then cry...huhu...klakar sgt :P merempit bersame2 even lesen aku time tu baru L kot tapi dah berani p jalan2 pusing town dgn si kecik ni...sgt rindu saat itu :) byk sgt sebenarnye nak cite tapi xbise terungkai kat sini...oh ye, ade lagi, dulu aku sgt lemah math and add math so slalu srh dila ajr bkn ajr sgt pon but aku slalu copy kerje dia sbb dia hebat jgklah bab kire2 ni..hehe..tapi si dila ni sgt malas kalo nk wat karangan so dia akan rujuk buku aku :P hehe..rindunye zaman skolah dulu :D

then, proceed with nadiah plak...cik mek cantik seorg ni aku knal dia mase skolah rendah jgk, even skolah rendah len2 time tu but kitorg satu skolah agame...tapi mase skolah rendah xpnahnye nak bek sbb skolah aku dan skolah dia sgtlah bermusuh...aku pon xtahu knape, mungkin salah cikgu2 jgk sbb ckp kami adelah musuh tradisi so mmg time tu tak baik langsung!! then, msk skolah menengah mase form 3 nadiah masuk kelas kami dan ddk blakang aku ngn dila...so sejak dari tu kami ajdi rapat...lagipon nadiah pnye rumah dkt ngn umah dila make menyemarakan lagiler hubungan kami...dgn nadiah xde kenangan yg spesifik sbb dy sgt sengal time skolah dulu..yg aku tahu dia sgt klakar dan x matured... time tu jelah, now dah besar pjg bkn main cantik ayu kau, dah mcm retis dah :P mase nk dekat spm dulu, umah dia ni lah jadi tempat kami berstudy dan berdiscussion.. malah bkn geng2 kami je, bdk2 len pon suke jgk melepak kat umah dia.. mcm dah ade satu aura kot kat umah dia tu sbb tu ramai org suke bertandang :P nadiah ni jgk geng rempit aku ngn nadiah n sha...tapi dia nasib baik sikit sbb dpt lesen paling awal antare kami so dia xde rase cuak2 kalo ajk berjalan2...tapi aku ni, mmg guna lesen agonglah..haha now, sume tu dah berlalu, skrg kalo ajk merempit dah xnk dah minah ni, panas katenye :P maklomlah org cantikkan..haha :P

lastly, mek sahnurmala sahdan or glamour nye sha :D dia ni paling last skali msk geng kami maklomlah form 4 baru msk skolah aku... aku igt lagi time mule2 nak ajk dia kaur and teman aku g library, aku tulis surat kat dia dan srh adik aku pas kan kat umah dia...hehe...klakar giler mcm xleh plak nk mintak no fone kan padahal satu kelas but malu2 lagi so gune surat je... :D utk makluman dulu kami berjiran, so slalu gune pintu blakang je kalo dia nak menyelinap amsuk ke bilik aku..huhu... slalu jgk dia lepak2 dlm bilik aku, bajet2 study lah kan tapi kalo pompuan dah jumpe pompuan borak jelah byk...xpnah2 abes ceritenye, even kat kelas dah jumpe now nak sambung kat rumah plak.. tapi dulu kat skolah mek ni,dok dpn, jrg nak p blakang ke tempat ddk aku, dila and nadiah..nak ckp ngn kwn kat sblah dia je yg slalu cikgu puji :P kami kat blakang ni asyik kene mrh je sbb bising...haha :D so sebab tu lah kat rumah baru aku rapat ngn dia kalo kat skolah kureng sketlah..haha...sha, awk jgn marah ye sy kutuk awk sket2 kat sini :P now, aku dah pindah, si sha ni pon dah pindah malah dah dok jauh dari kami semua...huhu..muar kot!! nasib baik dia study kat utem so ade mase kalo aku balik mesti aku p angkut dia kat hostel dia tu and bwk pergi berjimba2... ;D

ermmm, byknye aku tulis ni :) mmg kenangan byk sgt dah aku ciptakan bersame gadis2 ni semua... byk sgt bnede kami bwt, and aku harap sgt yg friendship ni akan kekal sampai biler2... walaupon skrg dah jauh tapi harap sgt silaturahim yg prnah kite bina xkan terputus :D love u guys <3








P/s: pic baru xde semua so upload yg lame je sbb sume ade plus cik mira yg kat blakang skali tu :P

No comments:

Post a Comment

luahan rase